Hatékony - egyszerű - megismételhető módszereket szeretnék ajánlani. Sokan sokmindent ismertek, használtok. Ami már unalmas, azon átlépünk:
LearningApps tankockák
Regisztráció
Megnyitod a felületet itt ni, jobb felső sarokban kis zászlókkal kiválasztom a munkafelület nyelvét és regisztrálok. Nem kell megerősítésre várni.
Válogatás
Sokféle feladattípus közt válogathatsz: „Válogatás a tankockák közt” fülről indulva tematikusan rendszerezett feladatokat találunk. Ha egy megtetszik, betehetem a saját tankockák közé, átírhatom ha a „Hasonló tankocka készítését” választom.
Tankocka készítés
Kreálhattok is sajátokat: minden tankocka egy mintából indul: keresztrejtvény, puzzle, legyen ön is milliomos…. Kedvenceim:
- szövegkiegészítős: ehhez videót is tudok beágyazni az órai kísérletekről, így könnyen fel tudja idézni (például a Fehling reakciót)
- párosítós: fogalom + meghatározás
- hozzárendelés képeken: izmaink
- csoportba rendezés (asszociációs feladat): szerves/szervetlen vegyület
- rövid válasz
- sorrend
Készítsünk egy tankockát! Induljunk a csoportba rendezéses feladatból: KATT IDE, hasonló tankocka készítése
Osztályok létrehozása
Osztályokat tudok létrehozni, oda diákokat hívhatok meg. Így lesz a diákoknak saját diák- fiókjuk, ami azért jó, mert:
- nyomon tudom követni, hogy kipróbálják-e az általam javasolt tankockákat (sajnos azt nem jelzi, hogy hányszor próbálkozott mire egyszer jól oldotta meg a feladatot)
- tudnak saját tankockákat készíteni (ezt csak én tudom nyilvánossá tenni)
Létrehozás: osztályaim/tanulói fiókok létrehozása
Én így használom
Otthoni gyakorlás, felkészülés témazáróra: 9-10. osztályban nincs munkafüzet kémiából, de a feladatokat be kell gyakorolni! Minden témakörhöz gyűjtök/készítek 8-10 gyakorlót, amik meg is jelennek a dolgozatban. Megosztom a csoportjukban, aki 10 feladatot hibátlanul megadott, az témazáróban +5 pontot kaphat.
Órai összefoglalás: nézd meg a blogomon
- Biosz: állatszervezettan önálló órai munka erre gyere
- Kémia: kémiai reakciók összefoglalása erre gyere
Sketchfab
Errefelé találod az oldalt (https://sketchfab.com/). 3D modellek közt keresgélhetsz, amiket beágyazhatsz a blogba, vagy swaybe. A modelleket forgathatják a diákok a saját eszközükön.
Így néz ki a beágyazás blogon: emberi tüdőről
Rutherford kísérlete:
Regisztráció után ingyen használható. Nem tud magyarul, de a google fordító minden gondolatodat angolra fordítja! Ez nem lehet akadály! Egy szót ismerj csak: SERCH, mert hogy ide kell beírni, mit szeretnél keresni.
Molview
Szerves vegyületek képletét tudják a diákok akár otthon is kirakni. Persze az iskolai modellkészleteket nem helyettesíti, de gyakorolni jó. Molview.org címen éred el. LEgfonosabb ikonok:
- kuka: kidob mindent, ami a képernyőn van (ezzel kezdj!)
- radír: elemeket egyenként radírozza
- függőleges ikonok: rákattintva az elemekre le tudod pakolni, a vonalakkal össze tudod kötni. SŐT! Elég csak a szénatomokat lepakolni és összekötni, majd a seprőre kattintva "formára" rendezi és hidrogénnel kiegészíti.
- Konvertáhatod is 3d-be: megjelenik a modell képe. A kész modell beágyazható blogba, forgatható:
Ötleteket az alábbi oldalakról meríthetsz
- Microsoft oktatási oldala: 5-6 perces videókban mutatnak be webes alkalmazásokat, ezenkívül óravázlatokat nézhetsz meg, skype órákról tájékozódhatsz és még sok minden más: education.microsoft.com
- És persze a Tanárblog.
- Mindenkinek érdekes: Learn Genetics